24 вер. 2013 р.

Лікарі ведуть прийом у бібліотеці

Наближається Всесвітній день серця. Про це я дізналася з об'яви на зупинці трамваю, у якій киян та гостей міста закликали відвідати у цей день районну поліклініку та безкоштовно(!) виміряти тиск. Подумалося, що якщо б бібліотекарі запросили до себе у гості медичний персонал та вимірювали тиск всім бажаючим у бібліотеці, то кількість людей, у яких своєчасно змогли виявити недуг, значно зросло.
"По здоров'я – у бібліотеку" – така назва була у повідомлення від 2 червня. В ньому йшлося про досвід Національної бібліотеки Республіки Карелія, яка щороку проводить Ярмарок здоров'я. З невеличкого повідомлення від 11 вересня я дізналася, що у Кіровоградській бібліотеці-філії №7 лікар загальної практики сімейної медицини веде прийом щотижня.
Я цілком підтримую професора Преображенського у тому, що потрібно "обедать в столовой, а оперировать в операционной!". Але подбати про здоров'я своїх читачів бібліотеки можуть у різний спосіб. Не лише безмовними книжковими виставками.
До речі, наші закордонні колеги теж запрошують лікарів до бібліотек не тільки за літературою, а також впроваджують нові бібліотечні послуги, спрямовані на покращання здоров'я користувачів. Наприклад, програмою EIFL- PLIP (об'ява про конкурс якої вже майже 2 тижні жваво критикується на у блозі "Творчість та інновації в українських бібліотеках" - просто диву даєшься!) відзначені три бібліотеки:
- Лорійска обласна бібліотека (Вірменія). Використовували інформаційно-комунікаційні технології (ІКТ) для організації спілкування з лікарями.
- Бібліотеки Киргизького інформаційного консорціуму (Киргизстан). Мобілізували 190 публічних бібліотек для підтримки великої національної державної програми по боротьбі з поширенням туберкульозу.
- Каунаська публічна бібліотека (Литва). Впровадили спеціальні програми для людей старше 60 років, що включають навчання роботі з комп'ютером для кращої поінформованості щодо збереження здоров’я.
У США The Pima County Public Library отримала нагороду саме за впровадження програм охорони здоров'я. У Maplewood Memorial Library можна отримати платні та безоплатні медичні послуги, наприклад, вимірювання тику та ваги – безоплатно, плюс консультації щодо зниження цих показників; вимірювання гостроти слуху, перевірка зору. Платні – ультразвукове дослідження щодо ризику розвитку остеопорозу або переломів ($10).
Вересневі об'яви про вимірювання тиску, рівня цукру в крові, протигрипні щеплення, у бібліотеках:
P.s. Всесвітній день серця відзначається в останню неділю вересня (цього року 29 вересня). Всеукраїнський день бібліотек – 30 вересня. Можливо, хтось скаже – символічно, а хтось скаже – ну той що, не варто все відзначати у бібліотеці…

Немає коментарів:

Дописати коментар